Δικαιώματα στη Γλώσσα μας - ΔίΓλωσμα

Έχω ένα όνομα, έχουμε μια τάξη

 

Γιατί το όνομα είναι δικαίωμα; Ποιος είναι ο σκοπός της εκπαίδευσης; Ποιος είναι ο ρόλος των μαθητ(ρι)ών στο σχολείο; Των παιδιών στην κοινωνία;

 

Έξι ομάδες παιδιών από το Διαπολιτισμικό Δημοτικό Αλσούπολης, το 1ο ΕΠΑΛ Υμηττού, και Κέντρα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Παιδιών του ΔΟΜ στην Αθήνα επιχείρησαν να απαντήσουν σε αυτά τα ερωτήματα μέσα από δραστηριότητες βιωματικής μάθησης κατά το 1ο από 5 εργαστήρια για παιδιά που περιλαμβάνει το πρόγραμμα Δικαιώματα στη Γλώσσα μας.

 

Στο εργαστήριο με τίτλο “Έχω ένα όνομα, έχω μια τάξη” τα συμμετέχοντα παιδιά ξαναγνωρίστηκαν μέσα από δραστηριότητες που αναδεικνύουν τη σημασία του ονόματος, του προσώπου και της ταυτότητας, απάντησαν σε ερωτήσεις εφαρμογής των υπό εξέταση δικαιωμάτων, κατασκεύασαν μια αφίσα της ομάδας αποτελούμενη από πολύχρωμα παράθυρα και αποφάσισαν συλλογικά πού αυτή θα κολληθεί. Με αφορμή αυτή την άσκηση συλλογικής λήψης απόφασης αναστοχάστηκαν πάνω στην αξία της ενημέρωσης/ανταλλαγής επιχειρημάτων πριν από μια απόφαση και τη σημασία του σεβασμού στα δικαιώματα των μειονοτήτων.

 

Σκεφτείτε και εσείς και αναζητήστε τις απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα που σχετίζονται με τα άρθρα 7, 8, και 28 της Σύμβασης:

 

Ναι ή Όχι

 

  1. Τα παιδιά χρειάζεται να έχουν δική τους ταυτότητα.
  2. Ένα σχολείο μπορεί να αποβάλλει έναν μαθητή/μία μαθήτρια για πάντα.
  3. Ένα σχολείο μπορεί να αρνηθεί την εγγραφή σε ένα παιδί επειδή οι γονείς του δεν έχουν χαρτιά.
  4. Τα ανάπηρα παιδιά έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση, για αυτό υπάρχουν τα ειδικά σχολεία.
  5. Τα παιδιά έχουν δικαίωμα να γράφονται αμέσως μετά τη γέννησή τους στο ληξιαρχείο, και να έχουν όνομα, επώνυμο και ιθαγένεια.

 

Το εργαστήριο πλαισίωσαν οι εκπαιδευτικοί τάξης και παράλληλης στήριξης των σχολείων, και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί, καθώς και οι φροντίστριες, κοινωνικές λειτουργοί και διερμηνείς των ξενώνων. Τις και τους ευχαριστούμε θερμά όχι μόνο για τη διοργάνωση του εργαστηρίου αλλά και για τις πολύτιμες συνεισφορές τους, την υποστήριξη και τη συμμετοχή κατά τη διάρκειά του.